فارسیEnglishEnglishEnglish
دوشنبه 10 تير 13987/1/2019
رونمایی از ۵ تجهیز در دهمین نمایشگاه صنعت نفت اهواز

رونمایی از ۵ تجهیز در دهمین نمایشگاه صنعت نفت اهواز

 مدیرعامل جدید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از رونمایی از ۵ دستاورد مهم تجهیزات حفاری، سیستم‌های کنترلی و فرآیندی در نمایشگاه نفت اهواز خبر داد.

احمد محمدی، در آیین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان گفت: همزمانی این نمایشگاه با سال حمایت از کالای ایرانی وظیفه همه آحاد جامعه و  دست اندرکاران صنعت نفت را سنگین‌تر می‌کند.

 محمدی که به جای بیژن عالیپور عهده دار مدیر عاملی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شده است، گفت: امید که با حضور و همراهی همه بخش‌های مرتبط با این حوزه بتوانیم از شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه سربلند و سرافراز گذر کنیم.

 بر اساس اعلام کانال تلگرام استصنا، وی ادامه داد: آغاز فعالیت نمایشگاه نفت و حفاری به سال ۸۸ برمی‌گردد، با این رویکرد که سعی کنیم نیازمندی‌های ضروری و اساسی صنعت نفت را بومی سازی کنیم و با این رویکرد این نماییشگاه‌ها آغاز شد و سال به سال بهبود کیفیت یافت.

 به گفته محمدی، هرساله شرکت‌های توانمند، دلسوز، ماهر و متبحری پا به این عرصه گذاشتند. دستاوردهای داخلی از ایده تا کارهای آزمایشی، ساخت نمونه پایلوت و رسیدن به تولید انبوه، تجاری‌سازی و بکارگیری در صنعت سیر تکاملی را طی کرده است.

 وی ادامه داد: در این ۹ سالی که از آغاز نمایشگاه‌های نفت و حفاری می‌گذرد به همت مهندسان و سازندگان تجهیزات داخلی، بیش از ۱۰ هزار قطعه ضروری صنعت نفت حفاری در حوزه‌های چاه‌محور، حفاری و تاسیسات را بومی‌سازی کردیم.

 محمدی تاکید کرد: در زمان حفاری یک حلقه چاه بالغ بر ۲۰ هزار قطعه به کار گرفته و مصرف می شود. اگر زنجیره ساخت، مصرف، بازسازی و اصلاح که در این صنعت به کار گرفته می‌شود، بومی‌سازی شود، سودآوری و ارزآوری و جلوگیری از خروج سرمایه ارزی را به همراه خواهد داشت.

 وی ادامه داد: در این نمایشگاه از ۵ دستاورد مهم تجهیزات حفاری، سیستم‌های کنترلی و فرآیندی رونمایی می‌شود.

دسته بندی : اخبار صنعت