فارسیEnglishEnglishEnglish
ﺳﻪشنبه 28 خرداد 13986/18/2019
افزایش قیمت سوخت یا مدیریت ؟؟؟؟

در فاز اول فقط مدیریت سوخت مطرح است نه افزایش قیمت

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره دغدغه مردم در زمینه افزایش قیمت سوخت گفت: در حال حاضر و در فاز اول فقط بحث مدیریت سوخت مطرح است نه افزایش قیمت.

به گزارش صنعت نما، محمدرضا پورابراهیمی درباره احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: کار بسیار خوبی که در دولت نهم و دهم انجام شد این بود که بتوانیم سوخت کشور را از طریق مصرف مدیریت کنیم، بحث قیمت، موضوع دوم است.

وی افزود: متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم کارت سوخت حذف شد که شرایط خاصی ایجاد کرد، حجم مصرف را بالا و بحث قاچاق سوخت را به شدت افزایش داد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه حتما با احیای کارت سوخت‌ها موافق هستیم، تصریح کرد: با حذف آن مخالف بودیم و کار اشتباهیبود که انجام شد که خوشبختانه مجددا قصد دارد آن را برگرداند البته هر چند با تاخیر انجام شد، اما استقبال و حمایت می‌کنیم چراکه به مدیریت مصرف کمک می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعدا در مدیریت مصرف اگر بخواهد سهمیه‌بندی یا تغییر قیمتی اعمال شود، همه این‌ها بستری برای تصمیم گیری بهتر ما در مدیریت مصرف سوخت در کشور می‌شود.

وی افزود: بحث آلایندگی بسیار برای ما مهم است و میزان مصرف کمتر سوخت، آلایندگی کمتری خواهد داشت، اتلاف انرژی کمتری خواهد داشت، یارانه کمتری خواهد داد و در بحث صادرات فرآورده کاملا می‌تواند کمک کند.

دسته بندی : اخبار صنعت